HomeBadminton VideosF | XD | JORDAN/OKTAVIANTI (INA) [6] vs. WANG/HUANG (CHN) [2] | BWF 2019

Comments

F | XD | JORDAN/OKTAVIANTI (INA) [6] vs. WANG/HUANG (CHN) [2] | BWF 2019 — 63 Comments

  1. What a high tension on last game. Both pair shows strong mental. Tactics and errors. Congrats Jordan/Melati you guys worthed to be the Champion. Respect to China pairs as well. Good play

  2. Terharu gua baru kali ini xd bisa juara setelah pensiunnya butet๐Ÿฅบ๐Ÿฅบ semoga kedepannya akan banyak lagi xd indo yg bisa juara amiinnn๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

  3. 1:07:01 SCREAMMMM!!!! Even Gill and Morten screamed altogether!
    What a match! Emotional roller-coaster! Congratulations Praveen & Melati, you made our Sunday!

  4. Praveen Jordan/ Melati Daeva Oktavianti has become the first pair literally to beat Zheng Siwei/ Huang Yaqiong and Wang Yilyu/ Huang Dongping to win a title. Double. What a sensational match for both. Congrats for youโคโค

  5. Terharu…akhirnya ga spesialis RU lagiii…liat pontang pantingnya Praveen tuh luar biasa bgt…ternyata ini kemampuan dia sebenarnya…semoga kemenangan ini memotivasi mereka biar jadi pemenang di turnament2 berikutnya amiiin…haduuuh mataku berkaca2…ternyata bukan drama korea aja yg mengandung bawang,match ini pun bisa bikin aku mewek๐Ÿ˜ญ

  6. If this is Olympic match, this is absolutely amazing match! Such a thrill match๐Ÿ˜ต๐Ÿ‘๐Ÿป

  7. Terharu melihat akhirnya Melati dan Jordan bisa menang ….
    Melati bagus di depan net bisa intercepting bola tapi masih kurang dalam cover lapangan, jordan bagus di smash tapi masih suka melakukan unforced errors, kekuatan mereka adalah kekompakan tidak pernah bersikap saling menyalahkan, dng bersatu kita bisa mengalahkan lawan …

  8. Nah setuju,sbnerx kunci di diri mrk sendiri hrs bisa ngatur emosi apalgi klo udh error..fokus sm diri masing2..dn yg penting keluarin smua kemmpuan hrs mw jatuh bngun pontang panting lawan sypapun.. Bru skrg ini liat jordan jatuh bngun stlh dksh sp3.. Sblm2x dy kya gk semngat klo main….semoga kemenangan awal ini gk buat cepet puas dn lengah diturnamen selanjutx

  9. Can you guys imagine a Praveen Jordan that doesn’t make silly mistakes? All XD pairs afraid of his smashes. That’s why they all play fast, flat game against Jordan. I hope Jordan will become more consistent in the near future.

  10. @Nugraha’s Family no, chan goh defeated yilyu/dongping and siwei/yaqiong in different tournament. what she means is they’re the first pair to beat those 2 chinese pairs in a tournament to reach a win

  11. ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-7 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-14 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-18 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 17-19 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 19-19 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 21- 19 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ

    Gill Clark The Best Comentators,,
    ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

  12. Kita bangga mempunyai pemain hebat dan pelatih” hebat..
    Bulu tangkis adalah tradisi juara bagi Indonesia, pertahankan sobat..

  13. 1:07:26 you can see Huang Dongping still managed to smile eventho she lost. i love her personality

  14. @David Wushuang Zhao Hi david, I am concern about what you mentioned as well. But, was it because zheng/huang did not have any more challenge quota left?

  15. Wooiii kpai lihatlah ini.olahraga yg plg mengharumkan nama indonesia diluar sana.olahraga yg plg membanggakan indonesia

  16. yaallah jangan pisahkan mereka sampai tua nanti mereka pasangan yang sempurna.. aminnnnkann dengan like…๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  17. here’s a trivia:
    how many times during this match did both gil & morten comment on how physically strong/powerful jordan is?

  18. Hayoo… siapa yg nonton ini lagi setelah mereka juara All England 2020. jadi suka lah sama pasangan ini.. semoga tambah kompak dan juara di olimpiade 2020 ya. Congrats Pramel

  19. @Pujangga Jalanan dan akhirnya kejadian dia menang lg d AE luarbiasa ๐Ÿ’ช๐Ÿป

  20. 1:06:46 from this, you can see camera crowd moving together and shock at the same time wkwk

  21. Kangen turnamen bulutangkis, karena wabah Corona jadi nostalgia nntn yg udah” ๐Ÿ™‚

  22. @de activated Chan/god beat two Chinese player in IO but lost with ahmad/natsir on final

  23. Yes Dongping is similarly to Yu Yang and Tang Yuanting when they’re lost. Sorry to say to Zhao Yunlei, she’s a cold-hearted woman.

  24. @The_ Jizyah people calculate the speed of the shuttle by speed of the racket. However, it is lack of the weight, which is made by the power of player hands.
    300 kph with 20 kg power is better than 400 kph with 15 kg.
    that makes Jordan so powerfull….. sory for my English!

  25. Look at Indonesia’s crowd cheer. I think they r the ones who n joy badminton the most.

  26. 1:07:04 entah knp rasanya seperti dendam lama yg akhirnya terbalaskan… Wkwkwk aku salut bgt sama Praveen ttp sabar dlu… Dan langsung menembak jederrr auto tepar ditempat musuhny.. ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  27. exactly ๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘,,we Indonesians love badminton very much (me of course )๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  28. @jovi sogen
    2 x thn 2019
    Denmark Open S750
    French Open S750

    All England S1000
    Tahun 2020

  29. But Indonesia loses more points and often doesn’t focus when the points are far away, China also make a lot of mistakes.

    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 9-3 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 9-4 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 10-4 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 11-4 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 11-5 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 11-6 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 11-7 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 12-7 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 13-7 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-7 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-8 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14 -9 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-10 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-11 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-12 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-13 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-14 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ
    ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ 14-15 ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ

  30. @Widi
    Iya, itu gelar prestisius mereka selama dipasangkan dari tahun 2018 lalu. Sebelumnya mereka hanya mampu juara S300 beberapa kali dan Runner Up S 500 Up beberapa kali tp di ujung tahun 2019 dan awal 2020, mereka tiba2 jadi bersinar….

%d bloggers like this: